Mid Season Sale | Prihranite do 50% →
Pomlad doma in na prostem | Poiščite navdih →
5 € za vasRegistracijaPrijavaKošarica Menu

PRAVILA REKLAMACIJSKEGA POSTOPKA BONAMI.CZ, a.s.

Sedež: Újezd 450/40, Praga 1 - Malá Strana, 118 00, Češka
ID podjetja: 242 30 111
E-naslov: pomoc@bonami.si
Kontaktni naslov pisarne: Thámova 289/13, 186 00 Praga 8 - Karlín, Češka
Naslov za reklamacije: Bonami - oddelek za reklamacije, letališče Prologis Park Praga, Průmyslová 482 (GATE1), 252 61, Jeneč
Spletna stran: www.bonami.si
Podrobnosti za izdajanje računov:
Davčna številka: CZ24230111
Št. računa: 257014774/0300 (ČSOB)
IBAN: CZ65 0300 0000 0002 5701 4774

Podjetje, vpisano v trgovinski register, ki ga vodi občinsko sodišče v Pragi, del B, vpis 18575 (v nadaljevanju: Prodajalec), podrobneje ureja pravice in obveznosti, povezane z odgovornostjo Prodajalca za stvarne napake pri izpolnjevanju Prodajnih Pogodb, sklenjenih med Prodajalcem in drugimi osebami (v nadaljevanju: Kupci), za katere veljajo splošni pogoji poslovanja spletne trgovine bonami.si in so na voljo na www.bonami.si/splosni-pogoji (v nadaljevanju: Pravila Reklamacijskega Postopka).

Zgodovina dokumentov

Različica: 1.0
Datum začetka veljavnosti: 3. junij 2020
Avtor: Jan Klička
Opomba: Bonami.CZ

Različica: 1.1
Avtor: Matěj Vácha
Opomba: AK PKK

Različica: 1.2
Datum začetka veljavnosti: 4. februar 2021

Različica: 1.3
Datum začetka veljavnosti: 1. oktober 2023

1. Ta pravila reklamacijskega postopka urejajo razmerja med strankami na podlagi prodajne pogodbe ali v zvezi z njo; ena stranka je Prodajalec, druga stranka je Kupec - v skladu z veljavnimi predpisi lahko Kupec deluje kot potrošnik ali kot podjetnik (v nadaljevanju skupaj: Kupci).
1.1. Če Kupec ni potrošnik, veljajo za razmerja, ki niso urejena s temi Pravili Reklamacijskega Postopka in s Splošnimi Pogoji, ki so na voljo na spletnem mestu BONAMI.SI na spletnem naslovu: https://www.bonami.si/c/splosni-pogoji določila češkega Civilnega zakonika št. 89/2012 Coll., (v nadaljevanju: Civilni Zakonik) skupaj s spremembami.
1.2. Pravna razmerja med Prodajalcem in Kupcem-potrošnikom, ki jih ta Pravila Reklamacijskega Postopka ali Splošni Pogoji ne urejajo izrecno, urejajo določbe češkega Civilnega Zakonika in češkega Zakona št. 634/1992 Coll. o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju: Zakon o varstvu potrošnikov).
1.3 Za razlago Pravil Reklamacijskega Postopka, prodajne pogodbe in vseh nepogodbenih obveznosti, ki izhajajo iz ali so v zvezi s temi Pravili Reklamacijskim Postopkom ali prodajno pogodbo, se uporablja češko pravo. Ne glede na navedeno se za prodajno pogodbo, ki jo s Prodajalcem sklene potrošnik in za Pravila Reklamacijskega postopka, uporablja slovensko pravo, in sicer določila slovenskega Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju: Slovenski Zakon o varstvu potrošnikov).

2. Pravice in obveznosti, ki jih ta Pravila Reklamacijskega Postopka ne urejajo, urejajo določbe Splošnih Pogojev in veljavni predpisi, zlasti:
  • Civilni zakonik - Zakon št. 89/2012 Coll., s spremembami
  • Zakon o varstvu potrošnikov - Zakon št. 634/1992 Coll. o varstvu potrošnikov, s spremembami
  • Slovenski Zakon o varstvu potrošnikov - Zakon o varstvu potrošnikov, Uradni list Republike Slovenije št.130/22, s spremembami
  • GDPR - Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov).

  • 3. Pravila Reklamacijskega Postopka so sestavni del Splošnih Pogojev. Kupec s sklenitvijo prodajne pogodbe soglaša s Splošnimi Pogoji in s temi Pravili Reklamacijskega Postopka ter potrjuje, da se je temu ustrezno seznanil z zgoraj navedenimi dokumenti.

    4. Splošni Pogoji in dodatne informacije so na voljo tudi na Prodajalčevem spletnem naslovu: www.bonami.si.

    5. Stranka spletne trgovine Bonami.si (v nadaljevanju: Prodajalec) je bodisi kupec-potrošnik iz oddelka 2 (1) (a) Zakona o varstvu potrošnikov in 4. člena Slovenskega Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju: Kupec-potrošnik) ali kupec podjetnik, ki med izvajanjem prodajne pogodbe deluje v okviru svoje komercialne ali druge poslovne dejavnosti ali v okviru neodvisnega opravljanja svojega poklica (v nadaljevanju: Kupec-podjetnik). Za Kupca-potrošnika in Kupca-podjetnika se uporablja skupen izraz Kupec.

    6. Prodajalec pri sklenitvi in izpolnitvi prodajne pogodbe deluje v okviru opravljanja gospodarske dejavnosti in dostavi Kupcu blago neposredno ali prek drugih podjetij.
    Reklamacija mora vsebovati
  • Številko naročila
  • Datum naročila / nakupa blaga
  • Račun za kupljeno blago
  • Datum dostave blaga
  • Ime in priimek
  • Telefon, e-mail naslov
  • Naziv blaga
  • Opis napake

    Navedite, če je bilo blago kupljeno kot blago druge ali tretje kakovosti, in razlog, zakaj je bilo blago prodano kot tako, tj. zaradi kakšne napake (npr. estetsko poškodovana površina).

    V veliko pomoč nam bo, če boste reklamaciji priložili navodila za sestavo ali uporabo blaga, v katerih boste označili manjkajoči ali pomanjkljivi del. Tako boste pospešili reklamacijski postopek.

    Ko uveljavljate reklamacijo, bi nam bilo v veliko pomoč, če bi vaša reklamacija vsebovala:
  • fotografijo, ki prikazuje napako ali poškodbo kupljenega blaga,
  • etiketo proizvajalca iz embalaže blaga ali njeno kopijo/fotografijo (če je na voljo),
  • fotografije transportnega paketa, ki prikazuje prevozno nalepko, vključno z notranjimi polnili (če gre za poškodovano blago).


  • Za vložitev reklamacije je mogoče uporabiti obrazec za reklamacijo/ odstop od pogodbe/vračilo blaga (naložite ga lahko v podrobnostih naročila v vašem profilu ali na spletni strani Prodajalca ali na koncu teh Pravil Reklamacijskega Postopka). Uporaba obrazca za reklamacijo/odstop od pogodbe/vračilo blaga nam bo pomagala pospešiti in olajšati reševanje reklamacije, zato priporočamo uporabo navedenega obrazca.

    Pakiranje reklamacijskega blaga

  • Izdelek/blago z napako je treba pred pošiljanjem pravilno zapakirati. Lahko se uporabi originalni paket. Če originalnega paketa ni mogoče uporabiti, ga je treba zamenjati, in sicer tako, da je blago v zadostni meri zaščiteno pred nadaljnjo škodo, ki bi lahko nastala med prevozom do Prodajalca.
  • Če niste prepričani o embalaži izdelka/blaga za povratni prevoz, obiščite našo spletno stran tukaj ali nas kontaktirajte na pomoc@bonami.si.
  • I. Kakovost ob prevzemu

    1. Pravice in obveznosti strank v zvezi s pravicami iz naslova napak izpolnitve urejajo veljavni splošno zavezujoči predpisi, zlasti odstavki 1914 do 1925, od 2099 do 2117 in od 2161 do 2174 Civilnega Zakonika, Zakon o varstvu potrošnikov in Slovenski Zakon o varstvu potrošnikov.

    2. Pravila Reklamacijskega Postopka sledijo veljavnim določbam Splošnih Pogojev Prodajalčeve spletne trgovine, ki so na voljo na spletni strani Prodajalca.

    3. Prodajalec jamči Kupcu, da blago ob prevzemu nima nobenih napak. Kadar se napaka pojavi v enem letu po prevzemu blaga, se šteje, da je imel izdelek napako že ob prevzemu, razen če Prodajalec dokaže drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali naravo napake.
    3.1. Prodajalec zlasti jamči Kupcu, da v času, ko Kupec prevzame blago:
    3.1.1. ima blago lastnosti, dogovorjene med strankama, oziroma, če ni dogovora, lastnosti, ki jih je Prodajalec ali proizvajalec opisal ali ki jih je Kupec pričakoval glede na značilnosti blaga in na podlagi oglaševanja, izvedenega s strani Prodajalca ali proizvajalca;
    3.1.2. je blago primerno za namen, ki ga Prodajalec navede za njegovo uporabo, ali za namen, za katerega se tovrstno blago običajno uporablja;
    3.1.3. kakovost ali znamka blaga ustreza dogovorjenemu vzorcu ali modelu, če sta bila kakovost ali znamka določena v skladu z dogovorjenim vzorcem ali modelom;
    3.1.4. blago ustreza po kakovosti, količini ali teži; in
    3.1.5. blago ustreza zakonskim zahtevam.

    3.2. Določila točke 3.1. teh Pravil Reklamacijskega Postopka ne veljajo za blago, ki se prodaja po znižani ceni zaradi napake, zaradi katere je bila dogovorjena znižana cena, niti za rabljeno blago zaradi obrabe blaga, ki je posledica njegove običajne uporabe ali zaradi napake, ki ustreza stopnji uporabe ali obrabe, s katero je Kupec soglašal, ali če to izhaja iz narave blaga.

    4. Kupec-podjetnik je dolžan o ugotovljeni napaki obvestiti Prodajalca takoj, ko jo je odkril, Kupec-potrošnik pa najkasneje v 2 mesecih po tem, ko jo je odkril. Kupec-podjetnik je dolžan obvestiti Prodajalca o tem, katero pravico želi uveljaviti zaradi napake, hkrati z obvestilom o napaki oziroma brez nepotrebnega odlašanja po obvestilu o napaki. Kupec-potrošnik obvesti Prodajalca o pravici, ki jo uveljavlja zaradi napake, v 2 letih po obvestilu o napaki. Kupec ne more spremeniti svoje izbire brez soglasja Prodajalca; razen če je Kupec zahteval odpravo napake ali zamenjavo izdelka in se izkaže, da napake ni mogoče odpraviti ali izdelka ni mogoče zamenjati.

    5. Kupec lahko zahteva zamenjavo izdelka z novim izdelkom brez napak, razen če je to glede na naravo napake nerazumno. Če pa se napaka nanaša samo na del izdelka, lahko Kupec zahteva le zamenjavo tega dela. Če zamenjava ni mogoča, ima Kupec pravico, da odstopi od prodajne pogodbe, Kupec-potrošnik pa ima v takšnem primeru pravico do sorazmernega znižanja kupnine ali do odstopa od prodajne pogodbe.

    6. Kadar pa je zaradi narave napake nerazumno, zlasti če je napako mogoče odpraviti brez nepotrebnega odlašanja, ima Kupec zgolj pravico do brezplačne odprave napake.

    7. Kupec ima pravico zahtevati zamenjavo izdelka z novim izdelkom ali zamenjavo dela tudi v primeru napake, ki jo je mogoče odpraviti, če izdelka zaradi ponavljajoče se napake po popravilu ali zaradi velikega števila napak ne more ustrezno uporabiti. V tem primeru je Kupec upravičen tudi do odstopa od prodajne pogodbe, Kupec-potrošnik pa ima v takšnem primeru pravico do sorazmernega znižanja kupnine ali do odstopa od prodajne pogodbe.

    8. Kadar se napaka nanaša samo na del izdelka, lahko Kupec zahteva samo zamenjavo takšnega dela. Če zamenjava ni mogoča, je Kupec upravičen do odstopa od prodajne pogodbe ali, če napaka ne preprečuje nadaljnje uporabe izdalka, do primernega znižanja cene. Kadar pa bi bilo zaradi narave napake to nerazumno, zlasti če je napako mogoče odpraviti brez nepotrebnega odlašanja, ima Kupec pravico zgolj do brezplačne odprave napake.

    9. Če Kupec ne odstopi od prodajne pogodbe in ne uveljavi pravice do zamenjave dela ali popravila izdelka, lahko zahteva ustrezno znižanje cene. Kupec-potrošnik ima pravico zahtevati ustrezno znižanje cene tudi, če Prodajalec ne more zamenjati dela ali popraviti izdelka, pa tudi, če Prodajalec ne zagotovi rešitve v razumnem roku ali če ta rešitev Kupcu-potrošniku povzroča precejšnje težave.

    10. Kupec je pri prodaji rabljenega blaga in izdelkov, ki se prodajajo po znižani ceni zaradi napake, namesto zamenjave izdelka upravičen do ustreznega znižanja cene.

    11. Prodajalec ni dolžan omogočiti Kupcu uveljavljanja pravic, če Prodajalec dokaže, da je Kupec pred prevzemom blaga vedel za napako blaga ali jo je povzročil sam.

    12. Kupec-potrošnik lahko odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska tudi, če se napaka pojavi v manj kot 30 dneh od dobave izdelka.

    13. Kupec-potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna.

    II. Garancija

    1. Prodajalec za vse izdelke zagotovi garancijo, na podlagi katere se zaveže, da bo izdelek v določenem časovnem obdobju ustrezal običajnemu namenu uporabe ali da bo ohranil običajne lastnosti, določene v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu.

    2. Garancijska doba za Kupca-potrošnika znaša 24 mesecev, razen če je v garancijskem listu predvideno daljše garancijsko obdobje ali če je za posamezno blago (na primer na embalaži) določeno drugače. Za Kupce, ki med izvajanjem prodajne pogodbe delujejo v okviru svoje komercialne ali druge poslovne dejavnosti, znaša garancijska doba 24 mesecev.

    3. Za izdelke, ki se prodajajo po znižanih cenah, garancija ne velja za napako, zaradi katere je bila dogovorjena znižana cena.

    4. Garancijska doba začne teči, ko izdelek prevzame Kupec ali kdo drug v njegovem imenu.

    III. Zahtevki v primeru stvarnih napak

    1. V primeru bistvene kršitve prodajne pogodbe ima Kupec (ne glede na možnost odprave napake) pravico:
    1.1. zahtevati brezplačno zamenjavo z novim izdelkom brez napak ali izročitev manjkajočega izdelka;
    1.2. zahtevati brezplačno odpravo napake s popravilom izdelka;
    1.3. do razumnega znižanja kupnine ali do odstopa od prodajne pogodbe.

    2. Kršitev prodajne pogodbe je bistvena, če je Prodajalec ob sklenitvi prodajne pogodbe vedel ali bi moral vedeti, da Kupec ne bi sklenil prodajne pogodbe, če bi vedel za takšno kršitev; v nasprotnem primeru se kršitev šteje za nebistveno.

    3. V primeru nebistvene kršitve prodajne pogodbe, ima Kupec-podjetnik (ne glede na možnost odprave napake) pravico do odprave napake in/ali do primernega znižanja kupnine. Če Prodajalec ne odpravi napake na izdelku pravočasno ali če Prodajalec noče odpraviti napake, lahko Kupec-podjetnik zahteva znižanje kupnine in/ali odstopi od prodajne pogodbe.

    4. Kupec-podjetnik je dolžan obvestiti Prodajalca o tem, katero pravico želi uveljaviti zaradi napake, hkrati z obvestilom o napaki ali brez nepotrebnega odlašanja po takšnem obvestilu. Kupec-potrošnik obvesti Prodajalca o pravici, ki jo uveljavlja zaradi napake, v 2 letih po obvestilu o napaki. Kupec ne more spremeniti svoje izbire brez soglasja Prodajalca; razen če je Kupec zahteval odpravo napake ali zamenjavo izdelka, in se izkaže, da napake ni mogoče odpraviti ali izdelka ni mogoče zamenjati.

    5. Če Kupec Prodajalca ne obvesti pravočasno o izbiri pravice, ki jo želi uveljaviti zaradi bistvene kršitve prodajne pogodbe, ima enake pravice kot v primeru nebistvene kršitve prodajne pogodbe.

    6. Če se je po popravilu ponovno pojavila napaka, ki jo je mogoče odpraviti (tretja reklamacija zaradi enake napake ali četrta reklamacija zaradi različnih napak) ali če ima blago hkrati več napak (najmanj 3 naenkrat), lahko Kupec uveljavi svojo pravico do znižanja kupnine ali odstopa od prodajne pogodbe.

    7. Prodajalec ne jamči za naslednje napake:
    7.1. obraba predmeta zaradi običajne uporabe;
    7.2. napake novih izdelkov, za katere je bila zaradi napak dogovorjena znižana cena;
    7.3. napake na izdelku, ki so nastale med ali kot posledica montaže, ki ni del prodajne pogodbe, in do napake ni prišlo na podlagi napačnih navodil, navedenih v navodilih za uporabo;
    7.4. napake in škodo, ki jo je Kupec povzročil sam, vključno z vsemi napakami, ki so posledica nepravilne uporabe v nasprotju z navodili za uporabo ali za katere je Kupec vedel, preden je prevzel izdelek; ali
    7.5. ki izhajajo iz same narave izdelka.

    IV. Uveljavljanje reklamacije

    1. Vse pravice, ki izhajajo iz jamčenja Prodajalca za stvarne napake blaga, se uveljavljajo pri Prodajalcu. Če pa je v obvestilu, ki ga izda Prodajalec v zvezi z obsegom pravic o jamčenju za stvarne napake (v skladu z odstavkom 2166 Civilnega Zakonika), za popravilo določena druga oseba, ki se nahaja v prostorih Prodajalca ali v kraju, ki je bližje Kupcu, je Kupec dolžan uveljaviti pravico do popravila pri tako določeni osebi. Z izjemo primerov, ko je za izvedbo popravila v skladu s prejšnjim stavkom določena druga oseba, je Prodajalec dolžan sprejeti reklamacijo v vsakem obratu, v katerem je mogoče oddati reklamacijo v zvezi z izdelki ali storitvami, ki jih ponuja Prodajalec, ali na sedežu podjetja ali na kraju poslovanja. Prodajalec je dolžan Kupcu izdati pisno potrdilo, v katerem navede datum, ko je Kupec uveljavil pravico, vsebino reklamacije in način obravnave reklamacije, ki ga je zahteval Kupec, poleg tega pa še datum in način obravnave reklamacije, vključno s potrditvijo popravila in trajanjem popravila ali s pisno utemeljitvijo zavrnitve reklamacije. Obveznost se nanaša tudi na druge osebe, ki jih Prodajalec določi za izvajanje popravil.

    2. Pravice iz naslova jamčenja za stvarne napake blaga lahko Kupec uveljavlja predvsem:
    2.1. po elektronski pošti na: pomoc@bonami.si

    3. Kupec-podjetnik je dolžan Prodajalca obvestiti o napakah izpolnitve (vložiti reklamacijo glede izdelka) nemudoma po odkritju napake, Kupec-potrošnik pa je dolžan Prodajalca obvestiti o napakah izpolnitve v roku 2 mesecev po odkritju napake. Če je to možno in izvedljivo brez večjih težav za Kupca, je Kupec ob uveljavljanju reklamacije dolžan vrniti blago Prodajalcu. V primeru majhne pošiljke ga pošlje na naslednji naslov: Skladišče ILIRIJA - Packeta Adriatic d.o.o, ID: 94510029, Tržaška cesta 40, 1000 Ljubljana Črnuče v primeru večje pošiljke pa naroči vračilo prek našega centra za pomoč strankam na pomoc@bonami.si.

    4. Kupec je dolžan predložiti račun ali potrdilo o garanciji ali na drug način dokumentirati, da je izdelek, na katerega se nanaša reklamacija, prodal Prodajalec, in da garancijska doba še ni potekla. Rok za obravnavo reklamacije začne teči s trenutkom vložitve reklamacije.

    5. Stranka je dolžna opisati zatrjevano napako in njen obseg s predložitvijo poškodovanega izdelka ali fotografije, na kateri je vidna poškodba. Brez opisa zatrjevane napake in njenega obsega ni mogoče začeti reklamacijskega postopka.

    6. Ob vložitvi reklamacije je Kupec dolžan navesti številko naročila, ime in priimek, kontaktne podatke (telefon, e-mail), naziv blaga, datum naročila/nakupa blaga in datum prejema blaga, opis napake ali morebitne fotografije zatrjevane napake in zahtevo glede načina obravnave reklamacije, ter predložiti račun za kupljeno blago.

    7. Kupec je dolžan izdelek, ki je predmet reklamacije, zapakirati v originalno embalažo ali v lastno embalažo, z namenom preprečitve poškodbe izdelka - na primer: pohištvo mora biti zapakirano v trdno kartonsko škatlo. Kupec lahko uporabi navodila za pakiranje blaga, ki so na voljo na spletni strani Prodajalca. Izdelek, na katerega se nanaša reklamacija, mora biti zapakiran čist in v celoti. Kupec izgubi pravico do odstopa od prodajne pogodbe zaradi stvarne napake, če blaga ne more vrniti ali ga ne more vrniti v stanju, v katerem ga je prejel, razen v primerih, določenih v členu I.5. teh Pravil Reklamacijskega Postopka. Kupec, ki je izgubil pravico v skladu s prejšnjim stavkom, obdrži druge pravice, določene v členu I.5.

    8. Glede na naravo zatrjevane napake in zahtevani način obravnave reklamacije je treba blago dostaviti skupaj z vsemi deli in dodatki. Blago, ki je predmet reklamacije, pošljite na naslov: Skladišče ILIRIJA - Packeta Adriatic d.o.o, ID: 94510029, Tržaška cesta 40, 1000 Ljubljana Črnuče, ko gre za manjše pakete, v primeru večje pošiljke pa naročite vračilo prek našega centra za pomoč strankam na pomoc@bonami.si.

    9. Blaga ne pošiljajte kot pošiljko COD, take pošiljke se vrnejo pošiljatelju in obravnavanje pritožbe se lahko po nepotrebnem podaljša.

    V. Obravnavanje reklamacije

    Prodajalec ali njegov pooblaščeni uslužbenec o reklamaciji odloči nemudoma, v zapletenih primerih pa v treh (3) delovnih dneh. Primerno časovno obdobje, odvisno od vrste izdelka, ki je potrebno za strokovno oceno napake, se ne všteva v ta rok. Reklamacijo, vključno z odpravo napake, je treba obravnavati brez nepotrebnega odlašanja, vendar najpozneje v 30 dneh od datuma podane reklamacije, razen če se Prodajalec in Kupec-podjetnik dogovorita za daljše obdobje. Potek tega obdobja se ne šteje za bistveno kršitev prodajne pogodbe. Dan po datumu, ko je Kupec-podjetnik podal reklamacijo, je prvi dan 30-dnevnega roka. Če je zadnji dan roka sobota, nedelja ali dela prost dan, se obdobje izteče naslednji delovni dan. Prodajalec je dolžan Kupca-podjetnika obvestiti, da je reklamacija v obravnavi. Ne glede na zgoraj navedeno, je Prodajalec v zvezi z reklamacijo Kupca-potrošnika dolžan brez nepotrebnega odlašanja ugoditi zahtevku Kupca-potrošnika, vendar najkasneje v roku 8 dni od prejema reklamacije, če obstoj napake na blagu ni sporen. Če je napaka na blaga sporna, je Prodajalec dolžan pisno odgovoriti Kupcu-potrošniku najpozneje v 8 dneh po prejemu reklamacije. Pogoj za tek navedenih rokov je, da je Kupec Prodajalca obvestil v roku, določenem za obvestilo o napaki, in mu zagotovil potrebno sodelovanje in pomoč za obdelavo reklamacije, zlasti pa, da je Prodajalcu omogočil pregled izdelka, ki je predmet reklamacije.

    1. Garancijska doba se podaljša za obdobje od uveljavljanja reklamacije do obdelave reklamacije ali dokler ni Kupec pozvan k prevzemu izdelka po popravilu. V primeru zamenjave blaga ali njegovega dela Prodajalec odgovarja, kot da bi bilo kupljeno novo blago ali njegov del.

    2. Če je treba podatke, navedene v reklamaciji, dopolniti, Prodajalec pozove Kupca, da podatke dopolni. Ta čas se ne všteje v rok za obdelavo reklamacije.

    3. V primeru upravičene reklamacije je Kupec upravičen do povračila razumnih stroškov, nastalih pri uveljavljanju njegovih pravic.

    4. Kupec ima pravico do povračila stroškov dostave blaga, če je reklamacija priznana kot upravičena.

    5. Če je kupec izbral drug način kot najcenejši običajni način vračila blaga, ki ga ponuja Prodajalec, Prodajalec povrne zgolj stroške, ki ustrezajo najcenejšemu načinu dostave.

    6. Odgovor na prejeto reklamacijo se pošlje na naslov, ki ga Kupec navede v reklamaciji, in tudi na elektronski naslov, naveden v reklamaciji, sicer pa na elektronski naslov Kupca, naveden v uporabniškem računu ali v naročilu.

    VI. Odstop od prodajne pogodbe

    1. Določbe tega člena se uporabljajo v primerih, ko prodajno pogodbo s Prodajalcem sklene kupec, ki je potrošnik. V skladu z zakonodajo in Splošnimi Pogoji Bonami.si pomeni potrošnik kupca, ki predstavlja potrošnika v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov in Slovenskim Zakonom o varstvu potrošnikov, torej posameznika, ki ne deluje v okviru svojih poslovnih dejavnosti ali v okviru samostojnega opravljanja svojega poklica.

    2. Za blago druge in tretje kakovosti velja za odstop od prodajne pogodbe glede prodaje, izvedene preko e-trgovine ali strežnikov za nakup in prodajo, samo zakonsko določeno obdobje 14 dni.

    3. Napotki glede zakonske pravice do odstopa od prodajne pogodbe in obrazec za odstop od pogodbe so del Splošnih Pogojev (priloga k Splošnim Pogojem) in so na voljo tukaj.

    4. V 14 dneh ima Kupec-potrošnik pravico odstopiti od prodajne pogodbe, ne da bi navedel razlog za odstop. Obdobje se šteje od prevzema blaga in če je predmet prodajne pogodbe dobava več vrst ali delov blaga, obdobje začne teči od datuma prevzema zadnje dobave blaga.

    5. Kupec-potrošnik priznava, da v skladu z odstavkom 1837 Civilnega Zakonika in Slovenskega Zakona o varstvu potrošnikov odstop od prodajne pogodbe med drugim ni mogoč v naslednjih primerih:
    5.1. dobava blaga po meri Kupca;
    5.2. dobava pokvarljivega blaga;
    5.3. blaga, ki se je po dobavi neločljivo pomešalo z drugim blagom;
    5.4. dobava blaga v zaprti embalaži, ki jo je potrošnik vzel iz paketa in je zaradi higienskih razlogov ni mogoče vrniti; in
    5.5. dobava zvočnega ali vizualnega posnetka ali računalniškega programa, če je njihova originalna embalaža poškodovana. Poleg tega Kupec-potrošnik ni upravičen do odstopa od prodajne pogodbe v skladu s členom VI.16.

    6. Kupec-potrošnik je dolžan Prodajalca obvestiti o odstopu od prodajne pogodbe z enostranskim pravnim dejanjem (na primer s pismom, poslanim preko ponudnika poštnih storitev, po faksu, elektronski pošti ali osebno, kjer je to primerno). Vedno je mogoče priložiti vzorec obrazca za reklamacijo/odstop od pogodbe/vračilo blaga, ki ga je mogoče prenesti s spletne strani Prodajalca in ki je pripet na koncu tega dokumenta ali ki je lahko na zahtevo poslan po e-pošti. Kupec-potrošnik lahko odstop od prodajne pogodbe pošlje tudi na Prodajalčev elektronski naslov: pomoc@bonami.si.

    7. Šteje se, da je rok za odstop od prodajne pogodbe v zakonsko določenem roku 14-dni spoštovan, če je odstop od prodajne pogodbe poslan pred iztekom ustreznega obdobja na naslov Prodajalca. Odstop od prodajne pogodbe lahko Kupec pošlje tudi na Prodajalčev elektronski naslov: pomoc@bonami.si.

    8. Kupec-potrošnik mora blago poslati nazaj brez nepotrebnega odlašanja, vendar najpozneje v 14 dneh od datuma, ko je odstopil od prodajne pogodbe. Šteje se, da je obdobje spoštovano, če Kupec blago pošlje nazaj pred iztekom 14 dnevnega obdobja.

    9. Če Kupec-potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, Prodajalec povrne vsa plačila, ki jih je prejel, vključno s stroški dostave (z izjemo dodatnih stroškov, ki nastanejo zaradi načina dostave, ki ga izbere Kupec, ki se razlikuje od najcenejšega načina standardne dostave, ki jo ponuja Prodajalec) Kupcu-potrošniku brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje pa v 14 dneh od datuma, ko je Prodajalec prejel obvestilo o odstopu od prodajne pogodbe.

    10. Prodajalec Kupcu-potrošniku vrne vsa prejeta plačila na isti način, kot jih je prejel, razen če Kupec-potrošnik izrecno zahteva uporabo drugega plačilnega sredstva in če tak način plačila Kupcu-potrošniku ne povzroča dodatnih stroškov. Prodajalec je dolžan vrniti plačila, ki jih je prejel od Kupca-potrošnika, takoj po vrnitvi blaga s strani Kupca-potrošnika ali na drugačen način, pod pogojem, da se Kupec-potrošnik s tem strinja in če Kupec-potrošnik s tem nima dodatnih stroškov. Za gotovinska plačila se Kupec strinja, da bodo vsa prejeta plačila vrnjena s plačilom na bančni račun, naveden v obrazcu, ki se uporablja za odstop od prodajne pogodbe, pri čemer z uporabo take vrste vračila Kupcu-potrošniku ne nastanejo dodatni stroški.

    11. Neposredne stroške, povezane z vračilom blaga, krije Kupec-potrošnik. Prodajalec teh stroškov Kupcu ne povrne niti naknadno.

    12. Prodajalec v zvezi z odstopom od prodajne pogodbe ni dolžan vrniti nobenega zneska, ki ga je prejel od Kupca-potrošnika preden Kupec-potrošnik ne vrne blaga Prodajalcu ali Prodajalcu dokaže, da je poslal blago Prodajalcu, kar se zgodi prej. Prodajalec povrne vsa plačila, ki jih je prejel brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje pa v 14 dneh od datuma, ko je Prodajalec prejel obvestilo o odstopu od prodajne pogodbe.

    13. Če prodajalec pred odstopom od prodajne pogodbe zagotovi popust za blago kot nadomestilo za njegovo kakovost, se ta znesek odšteje ob nadaljnjem odstopu od prodajne pogodbe in se Kupcu-potrošniku vrnejo prejeta plačila, zmanjšana za dani popust.

    14. Kupec-potrošnik v skladu z zakonom odgovarja le za zmanjšanje vrednosti blaga, ki je posledica ravnanja, ki ni potrebno za ugotovitev narave in lastnosti blaga, vključno z njegovim delovanjem.

    15 Prodajalec si pridržuje pravico, da v podaljšanem roku za odstop od prodajne pogodbe zniža vračilo kupnine v skladu s točko VI.6.

    16. Za gotovinska plačila se Kupec-podjetnik strinja, da bodo vsa prejeta plačila vrnjena s plačilom na bančni račun, naveden v obrazcu, ki se uporablja za odstop od prodajne pogodbe.

    17. Elektronski boni s samodejno ustvarjeno unikatno kodo, ki ni dostavljena na materialnem nosilcu, predstavljajo elektronsko vsebino, dostavljeno pred iztekom roka za odstop od pogodbe. Zato je nemogoče odstopiti od prodajne pogodbe in zahtevati kakršnokoli vračilo plačanih zneskov po prejemu elektronske kode.

    18. Če je Kupcu dano darilo skupaj z blagom, je darilna pogodba med Prodajacem in Kupcem sklenjena pod razveznim pogojem, ki se izpolni, če Kupec odstopi od prodajne pogodbe. V takšnem primeru takšna darilna pogodba preneha veljati in je Kupec dolžan Prodajalcu vrniti darilo, ki ga je prejel skupaj z blagom.

    VII. Odstop od prodajne pogodbe v roku 365 dni

    1. Kupec-potrošnik/podjetnik lahko odstopi od prodajne pogodbe tudi v 365 dneh ali 45 dneh, odvisno od primera, v skladu s klavzulo VI (5). Vendar pa možnost odstopa od prodajne pogodbe v 14 dneh brez navedbe razloga v skladu s členom VI (3) ne velja za Kupca-podjetnika. V zvezi z odstopom od prodajne pogodbe v roku 365 dni oziroma 45 dni, odvisno od primera, se za Kupce podjetnike spodaj navedena določila uporabljajo smiselno.

    2. Kupec-potrošnik in Kupec-podjetnik imata pravico odstopiti od prodajne pogodbe brez navedbe razloga v 365 dneh od naslednjega dneva po dnevu, ko Kupec-potrošnik / Kupec-podjetnik ali kdo drug v njegovem imenu prevzame blago; to ne velja:
    2.1 Za prodajo drogerijskega blaga in / ali kozmetike je odstop od prodajne pogodbe možen le v zakonsko določenem roku, ki znaša 14 dni.
    2.2 Za prodajo posameznih žimnic je odstop od prodajne pogodbe možen v 45 dneh.
    2.3 Za prodajo blok kuhinj (kuhinjske enote, pripravljene za montažo) je odstop od prodajne pogodbe možen le v zakonsko določenem roku, ki znaša 14 dni.
    2.4 Za drugo blago je rok za odstop od prodajne pogodbe 365 dni, razen če je s temi Pravili Reklamacijskega Postopka določeno drugače.

    3. V primeru odstopa od prodajne pogodbe po preteku zakonsko določenega 14-dnevnega obdobja od nakupa blaga v skladu s točko VI., se vsa prejeta plačila vrnejo Kupcu-potrošniku/Kupcu podjetniku v obliki dobropisa, ki ustreza vrednosti vrnjenega blaga. Dobropis se naloži na uporabniški račun Kupca-potrošnika/Kupca podjetnika, ki ga je ustvaril na spletni strani Prodajalca in se lahko uporabi za naslednji nakup. Prodajalec se lahko odloči, da bo vrnjeni znesek Kupcu-potrošniku/Kupcu-podjetniku vrnil z bančnim nakazilom na bančni račun naveden v obrazcu za reklamacijo/odstop od pogodbe/vračilo blaga. Pogoji za odstop od prodajne pogodbe po preteku 14-dnevnega zakonskega obdobja so določeni spodaj.

    3.1 Odbitki od vrednosti blaga (ki se uporabijo le ob odstopu od prodajne pogodbe, ki presega 14-dnevni zakonski rok po nakupu blaga), so naslednji:
    3.1.1. Če se blago ne vrne v originalni embalaži, se vračilo Kupcu-potrošniku/Kupcu-podjetniku zmanjša za 15% od nabavne cene.
    3.1.2. Če je blago vrnjeno po preteku 14-dnevnega zakonsko določenega roka, ima Prodajalec pravico zmanjšati vračilo za 5% za vsak začeti mesec, v katerem je Kupec-potrošnik/Kupec-podjetnik blago uporabljal.
    3.1.3. Če ima vrnjeno blago madeže ali je obrabljeno, poškodovano ali uničeno, ima Prodajalec pravico, da to blago vrne Kupcu, brez povračila nabavne vrednosti blaga.

    3.2 Zgornji odbitki se vedno uporabljajo za posamezno blago in jih je mogoče združevati.
    3.3 Odbitki od vrednosti blaga se ne uporabijo za odstop od prodajne pogodbe v 14-dnevnem zakonskem roku po sprejemu blaga.

    4. Kupec-potrošnik/Kupec-podjetnik morata ob odstopu od prodajne pogodbe po poteku 14-dnevnega zakonsko določenega roka od nakupa blaga, priložiti izpolnjen obrazec za reklamacije/odstop od pogodbe/vračilo blaga.

    5. Prodajalec si pridržuje pravico, da v podaljšanem roku za odstop od prodajne pogodbe zniža vračilo kupnine v skladu s točko VII (3).

    6. Šteje se, da je rok za odstop od prodajne pogodbe spoštovan, če je obrazec za reklamacijo/odstop od pogodbe/vračilo blaga poslan pred iztekom ustreznega obdobja na naslov Prodajalca. Navedeni obrazec lahko Kupec pošlje tudi na Prodajalčev elektronski naslov: pomoc@bonami.si.

    7. Kupec-potrošnik/Kupec-podjetnik mora blago poslati nazaj brez nepotrebnega odlašanja, vendar najpozneje v 14 dneh od datuma, ko je obvestil Prodajalca o vračilu blaga. Šteje se, da je obdobje spoštovano, če Kupec blago pošlje nazaj pred iztekom 14 dnevnega obdobja.

    8. Če Kupec-potrošnik/Kupec-podjetnik vrne blago, Prodajalec povrne polno ceno izdelka, kot ga je plačal Kupec, z izjemo odbitkov v skladu s točko VII 3. Prodajalec Kupcu-potrošniku/Kupcu-podjetniku ni dolžan povrniti dodatnih stroškov, ki nastanejo z nakupom izdelka (primeroma, vendar ne izključno, stroškov dostave in drugih dodatnih stroškov, povezanih z dostavo).

    9. Neposredne stroške, povezane z vračilom blaga, krije Kupec. Prodajalec teh stroškov Kupcu ne povrne niti naknadno.

    10. Prodajalec ni dolžan vrniti nobenega zneska, ki ga je prejel od Kupca-potrošnika v zvezi z vračilom blaga, preden Kupec ne vrne blaga Prodajalcu ali Prodajalcu dokaže, da je poslal blago Prodajalcu, kar se zgodi prej.

    11. Če Prodajalec pred odstopom od prodajne pogodbe zagotovi popust za blago kot nadomestilo za njegovo kakovost, se ta znesek odšteje ob nadaljnjem vračilu blaga in se Kupcu-potrošniku povrne znesek, zmanjšan za dani popust.

    12. Elektronski boni s samodejno ustvarjeno unikatno kodo, ki ni dostavljena na materialnem nosilcu, predstavljajo elektronsko vsebino, dostavljeno pred iztekom roka za odstop od pogodbe. Zato je nemogoče odstopiti od prodajne pogodbe in zahtevati kakršnokoli vračilo plačanih zneskov po prejemu elektronske kode.

    13. Če je Kupcu dano darilo skupaj z blagom, je darilna pogodba med Prodajacem in Kupcem sklenjena pod razveznim pogojem, ki se izpolni, če Kupec odstopi od prodajne pogodbe. V takšnem primeru takšna darilna pogodba preneha veljati in je Kupec je dolžan Prodajalcu vrniti darilo, ki ga je prejel skupaj z blagom.

    Za nadaljnje koristne informacije v zvezi z reklamacijami obiščite Prodajalčevo spletno stran.

    Ta Pravila Reklamacijskega Postopka veljajo od 1. oktober 2023. Vse spremembe Pravil Reklamacijskega Postopka so pridržane.